AktualitásokKutyaügyekkutya hasmenés

A kutya hasmenése

A hasmenés a gyomor bélrendszer gyulladása/izgalma miatt létrejövő nagy mennyiségű, fokozott bélsárürítést jelenti. Az esetek 90%-ban a nem megfelelő eleség elfogyasztása áll a háttérben. Ha a gyomor is érintett társulhat hozzá hányás is, de ez mindig a hasmenés után jelentkezik és a hányás nem tart tovább egy napnál!

Mit tegyünk?

Diéta

Ha az állat egyébként jó állapotban van, eszik, élénk, játszik, akkor első körben megpróbálkozhatunk az otthoni kezeléssel ami diétából, és bélflóra regenerálásból áll. A diéta lehet speciális diétás táp (állatorvosnál vagy állatpatikában beszerezhető) vagy otthon is készíthetünk nagyon nyákosra főtt rizst kevés sovány hússal, főtt répával, brokkolival. A diéta általában 3 napig tart:
  1. többszöri kis adagokban etessünk,
  2. majd a 3 nap letelte után fokozatosan térjünk vissza a normál eleségre.

Milyen esetben forduljunk állatorvoshoz?

Ha a nemrégiben hazahozott kölyök kutyánál tapasztalunk hányást, hasmenést vagy bágyadtságot azonnal forduljunk állatorvoshoz!
Fiatal (6 hónap alatti) és idős kutyáknál nem érdemes kivárni a 3 napot, mert a fokozott vízvesztés miatt hamar kiszáradhatnak.
Mini és törpe fajták hányása-hasmenése esetén is kérjünk állatorvosi segítséget.  A kölykökhöz hasonlóan ők is csak korlátozottan tudnak glikogén készleteket felhalmozni, gyorsan leesik a vércukor szintjük, kimerülnek. Hányás esetén konzultáljunk állatorvossal, mert bizonyos esetekben szükséges lehet más súlyos életet veszélyeztető állapotok kizárása.
Keressük fel az állatorvost abban az esetben is:
  • ha a diéta ellenére 3 napon túl elhúzódik a hasmenés, illetve
  • ha azt vesszük észre, hogy megváltozik a széklet színe pl. fekete, okkersárga vagy véres lesz.